10 juni Naar Banff

10 juni 2016 - Banff, Canada

Het is een mindere dag. 's Morgens even naar Lake Louise geweest, maar het regent en het is koud (13 graden). We besluiten naar Banff te gaan om daar te gaan winkelen en daar 2 nachten ten blijven. Zo gezegd zo gedaan. Blijkbaar waren meer mensen dat van plan. Het regent pijpenstelen. Eindelijk een parkeerplekje gevonden.
Het valt op dat de mensen in het verkeer rustig blijven en elkaar de tijd geven. Bij het infomationpoint hoorde we dat de camping dicht bij Banff nog plaatsen hadden dus eerst de camper daar naar toe gebracht. Op de camping kregen we te horen dat we etenswaren en afval niet buiten mochten laten staan. Ze hadden evenals de camping in Lac Louise veel overlast van beren en wolven. Ze hanteerden daar ook het berenbeleid. Er mogen geen beesten gevoerd worden. Ze volgen het ecosystem.
We konden met een bus naar het centrum. Veel winkeltjes en restaurantjes we hebben ons prima vermaakt en gegeten in het centrum.
Ik moet zeggen dat ik er waakzamer van wordt, als je een boodschap krijgt dat ze op de camping veel last hebben van beren.
De nacht van 10 op 11 juni werd ik wakker van een brommend geluid. Het bleek Frans hij lag te snurken. Hij was natuurlijk moe! Want hij rijdt elke keer en in zo'n druk centrum zou ik er ook niet aan moeten denken. Hij rijdt beregoed

1. Rieky en mari:
    Hallo,
    Fijn dat jullie het goed maken.
    Lekker genieten en vooral geen beren, groet Rieky en Mari
  2. Helma:
    Hoi,
    Het nachtelijk geluid hoort dus heel goed bij de rijstijl!
    groetjes Martin en Helma
    P.s. soms denk ik ook wel eens dat er een beer op onze slaapkamer rondwaart. Maar wel een knuffelbeer.
  3. Pieter:
    13 juni 2016
    Leuk verhaal. Ook weer heel mooie foto's.
  4. Jack en Anny:
    14 juni 2016
    Ha,ha, beregoed verhaal!!!
    Groetjes Jack en Anny
  5. Jack en Anny:
    14 juni 2016
    Wat een verschillen van temperatuur zeg!!!