Vancouver, 22 en 23 juni

25 juni 2016 - Vancouver, Canada

Als we dit laatste stukje schrijven zitten we al in het vliegtuig naar huis, dus tijd genoeg.
In Nanaimo hebben we de ferry van 8.30 uur naar Vancouver genomen, waar we voor 2 nachten een plaats gereserveerd hadden op een luxe camping in Burnaby, van waaruit je gemakkelijk met de Skytrain in de binnenstad van Vancouver kunt komen. Maar je bent toch minimaal een uur onderweg voor je op je bestemming bent. Omdat er s middags nog mooi weer voorspeld werd zijn we naar Stanley Parc gegaan, waar we enkele uren hebben doorgebracht, lekker relaxed. De bussen in de stad werkten deze dag niet mee, zodat we het traject van het treinstation van en naar het park maar te voet hebben afgelegd. Geen straf, want je ziet zo veel meer.
Donderdagmorgen regende het en hebben we ruim de tijd genomen voor het ontbijt en de koffie in onze camper. Tegen de middag werd het droog en zijn we opnieuw met het OV de stad in gegaan en deze keer liep het als een trein. Met achtereenvolgens Skytrain, Seabus en bus waren we in een uur in Capilano Suspension Bridge Parc, waar het gezien de regenachtige ochtend niet druk was. Het is een van de toeristische trekpleisters van Vancouver en erg de moeite waard. Een diepe canyon die overspannen is met een hangbrug en daarnaast ook diverse vlonderpaden langs de steile rotswanden en tussen de toppen van de gigantische ceders. Vervolgens zijn we met een shuttle bus naar de oude wijk Gastown gereden, waar we nog gezellig hebben rondgelopen, een terrasje hebben gepikt en de dag hebben besloten met een etentje. Daarna weer naar de camper onze koffers te pakken.
Vandaag, vrijdag de 24e wacht ons een lange reisdag. Om 11 uur hebben we de camper terug gebracht en om half 1 waren we op het vliegveld. Onze vlucht bleek anderhalf uur vertraging te hebben, zodat we pas om 10 voor 6 vertrokken. Nu nog ruim 9 uur vliegen en dan kunnen we terugzien op een fantastische trip naar Canada.

1. Pieter:
    26 juni 2016
    Stelletje Cookers. Wat een leuke vakantie hebben jullie gehad. De baby heeft iig op jullie gewacht.