19 en 20 juni, Pacific RIM National Park

21 juni 2016 - Tofino, Canada

Na onze overnachting op Coombs Country campground zijn we naar het dorp Coombs gereden, dat nog in de hippietijd lijkt te leven. Winkels met jaren 70 kleding, beelden, sieraden en veel wierook. Op het grasdak van het plaatselijke café graasden de geiten en buiten stonden veel enorme Boeddhabeelden.
We vervolgden onze weg richting het Pacific RIM National Park met een tussenstop bij Cathedral Grove, een bos met eeuwenoude Douglas en Cedar bomen. Voor de lunch hebben we gepicknickt bij Sproat Lake. Ook hadden we nog een uur oponthoud vanwege een vrij ernstig auto ongeluk, waar alle hulpdiensten aan te pas moesten komen.
Na een tijdje zoeken hebben we een plaats gevonden op camping Mackenzie Beach in Tofino.
S maandags 20 juni hebben we de stadjes Tofino en Ucluelet verkend en enkele korte wandelingen gemaakt over het zeer rustige Long Beach en door het Rain Forest, prachtige natuur! In de namiddag gingen we weer terug naar Nanaimo en zijn we neergestreken op Westwood Lake Campground.

1. Wike:
    21 juni 2016
    Hallo Frans en Marineke,

Leuk al die verhalen!! Volgens mij is het een land dat bijna alleen maar bestaat uit natuur en dan vooral bomen en water. Hier alles z'n gangetje dus saai om daar iets over te vertellen. Veel plezier>